:: fokos @ fokus @ fukus ::

assalamualaikum..pembuka bicara yg sgt indah maksudnya...=)

sila fokus ketika anda membaca entry kali ni ok...
mcm mane nk jd seorang yg fokus bila wat sesuatu??

hoho..terutamanya waktu2 nk buat assignment..
hihi...sebab aku kn student U..
eh2..bukan nk bangga...



uiks....siyes nye dek oi...
aku nk series mcm ni la kalo wat keje tuh...
tp,, xpena jgk jd siyes mcm ni...


assignment makin byk kot...
tp, kalo x manage betol2...
naye la...markah tu sume...
target nk first class sem ni...usaha pon kne first class la kan...
 haihhh....knp semangat aku kdg2 tinggi..kdg2 langsung xde..
mls je...suke ckp dlam hati "ala..nnti2 la..byk mase lg"
mentallity kene ubah cik azizah oih...


my cikgu dulu penah cakap..kalau nk fokos..
kne niat btol2 dlm hati..
buat kerje kerana Allah...
hermm...selama agknye aku buat kerja x iklas ker??


mungkin ni tips untuk aku lebih fokus :


1. Tinjau ulang tujuan dan niat anda melakukan pekerjaan tadi
Saya rasa ini sangat perlu jika kita memang punya tujuan dan niat yang kuat kata fokus itu akan mudah diraih.


2. Fokus dan terus mencoba fokus


3. Tentukan deadline secara spesifik


4. Ingatkan diri terhadap deadline dan tujuan tadi secara konsisten

5. Berikan Motivasi dan inspirasi kepada diri kita sendiri


6.  Hilangkan semua hal yang mengganggu




tips yang sgt berguna mungkin...
semoga cik aiz azizah akan terus fokos selepas ini...
lalalala~!  trademark cik nanad...





LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...