:: semanis kurma :;

alhamdulillah...aku dapat bernafas lagi di bumi Allah yang indah ini..untuk menikmati segala nikmat kurniaan Allah...aminn..

hari ni..aku nk share topik yang dibincangkan dalam semanis kurma mlm td..ha..tajuk nya sgt2 la menarik..sape tgk dia tahu la..hehe..BAHAGIAKAH KAHWIN MUDA?? Ha..menarik x? antara tetamu jemputan ialah pasangan yang kahwin awal ketika belajar di universiti lg mereka dah kahwin...ermm..tp,, kahwin awal sbnrnya diharuskan..malah boleh mengelakkan maksiat.. 

tp..aku x bersedia lg..hehe..byk lg yg perlu dipelajari...calon?? ade kot.. =) so,, pe plk pendapat korang pasal kahwin usia muda ni?? ha..comment la cket..

Apa kebaikannya berkahwin muda? Jadi, saya ada beberapa kebaikan kahwin mudayang saya boleh senaraikan,  antaranya ialah:
  1. Meramaikan manusia atas muka bumi atau spesifiknya membanyakkan zuriat umat Nabi Muhammad SAW. Sesungguhnya Nabi SAW bangga dengan umatnya yang ramai di hari akhirat nanti (sape tak nak jadi kebanggaan Nabi SAW kan?).
  2. Elak mendekati zina (ni memang tepat lagi jitu, yang halal dah ade, nape masih nak cari yang haram?)
  3. Mengurangkan dan menghapuskan gejala sosial (yela, sape nak marah kalau kite ‘berkepit-mepit’ ngn isteri sendiri, suke hati kami la..lalalalala)
  4. Membantu memberi ketenangan hidup yang maksima (iyela, dah ada yang tersayang di sisi, sejuk jer..)
  5. Ibadah yang berganda pahalanya dan lebih khusyu’ (tak perlu lagi risau awek akan dikebas orang..hikss)

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...