saya SAYANG IBU saya!!

assalamualaikum semua...

bersawang2 dah blog ni..dh lame x menulis kt blog ni kan.
sory my beloved follower..sian korang2 ni sbb follow blog aku yg x seberapa ni..
ye la..bukannya update selalu.sibuk belajar.mmg x de mase nk menulis.
ok kali ni aku cerita pasal ibu..kenape ye? sbnrnye aku nk join 1 contest ni..dh lame dah..
contest cerita pasal ibu..tapi aku lupa link blogger yg buat contest tu..sob3.
x pe lah..aku teruskan je lah ye usaha murni aku ni..
bila nak cerita pasal ibu ni,,,syahdu rasa,,
untungnya Aku masih ada lagi ibu yang sangat hebat di mata aku! serius!

ok...mula2 kene letak banner ni...


pastu letak gambar IBU aku...


                                 ha..itu mak aku!

pada aku..dia sangat cantik...
sebab..mak aku half-mix...
melayu+india....so, aku quarter jek..dapat tang idung mancung jek...serius ni...hehe..

mula-mula nk cerita latar belakang mak aku..
nama diberi ZALEHA BT HASSAN RAYA
dilahirkan pada 9 JULAI 1959...ok..yang speselnye di sini...birthday aku pada 8 JULAI 1990..
so, kiranya aku ni hadiah besday mak masa tu...
wahahaha...bangga nye..ibu kepada 6 orang anak..5 puteri seorang putera..
suri rumah tangga sepenuh masa..pekerjaan sampingan ialah sebgai baby sitter...

mak aku seorang yang cekal dan tabah~
kenapa? 13 tahun yang lalu...keluarga aku telah diberi ujian...kami sekeluarga terlibat 
dalam kemalangan jalan raya di KM48 PLUS, simpang sedenak, Johor. 
waktu kejadian kira2 jam 12.00 a.m..dan aku mase tu masih kecil lagi..kire2 darjah 2 kalau x silap..
mase tu aku hanya mampu menangis sahaja...paling syahdu, aku sendiri melihat mak aku tersepit di tempat duduk bahagian hadapan...tapi aku bersyukur kerana masih diberi peluang untuk bersama mak lagi sehingga sekarang....mak..I LOVE U..

walaupun mak sekarang hanya bergantung kepada kerusi roda dan tongkat sahaja, mak masih segagah dahulu....x pernah mengeluh...mak sumber inspirasi...kalau mak x kuat, aku lagi x kuat untuk hadapi dugaan yang mak tanggung... walaupun pergerakan mak terbatas, mak tetap selincah dahulu...mengemas..memasak..dan yang paling penting, mak mampu utk menjaga cucu-cucu mak..drpd bayi sampailah dah besar...mak kate kalau mak x buat kerja semua tu, mak bosan..memang semua org kesian dgn mak...sebab takut mak susah nanti..tp, mak x pernah tunjukkan kesusahan mak tu..aku bangga dgn mak...kadang-kadang memang mak rase sakit pada bahagian kaki yg patah tu,..tp mak kuat..mak xtunjukkan kesakitan itu....

paling yang tersentuh hati, pada masa kemalangan tu berlaku, umat Islam akan menyambut Hari Raya Haji..dan nama mak ayah terpilih untuk menunaikan rukun Islam kelima...menjejakkan kaki di Tanah Suci menjadi idaman setiap Muslim di muka bumi ini...tp mak redha dan membuat anggapan mungkin tiada rezeki untuk mereka pergi pada tahun itu....semoga mak dapat pergi jua kelak...(series aku menangis bile cerita part ni)...(T_T)

mak....ijah berjanji...bagi mak kebanggaan suatu hari nnti...segulung ijazah..sebuah kejayaan yang tak ternilai harganya...terima kasih atas semua pengorbanan mak dan ayah...sehingga aku menjadi seperti sekarang...semoga mak terus ceria selalu...


sekian....







2 comments:

NadiRah said...

sob3!!!
den pon sayang omak den!!!!

Anonymous said...

gud girl...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...